Apr. Els Depourcq: 'Greenock bevordert de professionele omgang met mijn patiënten'

“Wat me meteen opviel als ik startte met Greenock, was dat alles nu veel sneller gaat. Ik hoef maar een paar letters in te typen en het systeem begint meteen alle relevante zoekresultaten op te lijsten. In combinatie met de nieuwe touchscreens betekent dat al meteen een forse tijdwinst.”

Ook de zorgkwaliteit gaat erop vooruit. “Greenock beschikt over een module die het mogelijk maakt om patiënten aan elkaar te linken volgens familieverbanden. Ik kan dus zelf vastleggen wie het hoofd van de familie is, de echtgenoot of echtgenote, de kinderen enz. Dat biedt me natuurlijk enorme voordelen bij de aflevering: ik kan gepaster advies geven, zie het meteen als er binnen hetzelfde gezin nog rekeningen openstaan of achterstallige voorschriften zijn enz. Ik kan ook eenvoudig aparte facturen afdrukken voor klanten die afhankelijk zijn van Fedasil of het OCMW.”

Samengevat: voor Els Depourcq heeft Greenock ervoor gezorgd dat ze haar beroep verder kan professionaliseren. “Soms gaat het daarbij om kleine dingen,” vertelt ze, “zoals de lay-out van de etiketten, die er nu veel mooier uitziet. Soms ook om ingrijpender veranderingen, zoals de module in Greenock voor de verhuur van medisch materiaal. Als ik eraan terugdenk hoe ik vroeger aan de slag moest met een notaboekje en een kalender om de juiste vergoeding te berekenen, en welke indruk dat moest nalaten bij mijn klanten, besef ik des te meer dat de investering in Greenock de juiste beslissing was!”